Khamis, 18 Februari 2010

Rumah sains alam maya

Anda berminat bidang sains tetapi masih tercari-cari laman web yang menarik? Layarilah www.newscientist.com.

DAPATKAN berita-berita menarik mengenai dunia sains, teknologi dan gajet menerusi laman web NewScientist.

INGIN melihat bagaimana evolusi spesies haiwan cimpanzi dan lengkap bersama foto-foto menarik? Jika anda bukan pencinta haiwan tetapi meminati pelbagai jenis gajet dan teknologi baru seperti perkembangan dunia telefon bimbit, teknologi laser atau aeroangkasa, laman web www.newscientist.com menyediakan pelbagai maklumat sains menarik untuk dikongsi bersama.

Pada muka utamanya dibahagikan beberapa kolum utama seperti angkasa lepas, teknologi, persekitaran, kesihatan, gaya hidup, fizik, matematik dan sains.

Turut dipaparkan pada muka utama berita-berita terbaru dunia sains daripada isu berkaitan teknologi, penemuan baru sehinggalah masalah kesihatan.

Jika anda merasakan tajuk-tajuk bahan bacaan yang diberikan terlalu banyak, anda boleh mencuba kolum tajuk-tajuk bacaan yang paling banyak dilayari. Ia akan memudah dan menjimatkan masa anda kerana kebiasaannya tajuk-tajuk bacaan paling popular adalah bahan yang paling menarik.

Tidak ketinggalan www.newscientist.com memaparkan sudut video di mana pembaca yang ingin melihat rakaman video boleh menekan butang main. Antara topik terbaru yang dipaparkan ialah teknologi berkaitan robotik.

Dengan melayari laman itu segala yang ingin anda ketahui mengenai sains boleh didapati hanya dengan klik di hujung jari.

Dicuplik dari akhbar Kosmo! bertarikh 2 Februari 2010

Tiada ulasan: