Rabu, 10 Mac 2010

Inovasi terbaru Savvio

PEMACU keras Savvio 10K.4 menggunakan platform leper berukuran 2.5 inci.

PENGGUNA yang ingin membeli pemacu keras pasti akan meneliti ciri terkini serta keupayaan peranti tersebut agar ia dapat menjimatkan tenaga, mesra alam dan berkapasiti tinggi.

Ciri ini amat penting khususnya kepada sektor perniagaan, perusahaan dan perindustrian dalam usaha mengurangkan kos operasi.

Semua ini dapat dilakukan apabila peneraju industri penstoran antarabangsa, Seagate memperkenalkan pemacu keras Savvio 10K.4 berkapasiti tinggi, sesuai untuk pelbagai aplikasi pelayar dan penyimpanan hari ini.

Produk tersebut merupakan edisi terkini untuk peranti dalam kategori Savvio yang direka khusus untuk menjimatkan tenaga, mesra alam dan beroperasi dalam keadaan senyap tanpa gangguan.

Inovasi terbaru Savvio generasi keempat itu turut menggunakan platform leper berukuran 2.5 inci. Ia menggandakan tahap kapasiti berbanding pesaing terdekatnya kepada 600 gigabit (GB).

Keupayaan tersebut secara tidak langsung memberi kemudahan kepada pengguna menyimpan lebih banyak data dengan saiz besar termasuk fail beresolusi tinggi.

Dengan menggunakan platform sekecil 2.5 inci, Savvio 10K.4 mampu bertindak sebagai storan penyimpanan berkuasa tinggi dan dapat mengurangkan penggunaan tenaga sehingga 50 peratus berbanding sistem berasaskan 3.5 inci.

Ia boleh didapati dengan antara muka 6Gb/s SAS atau 4Gb/s FC yang terbaru, serta teknologi pilihan tenaga yang membolehkan pemacu keras itu menjimatkan tenaga dari semasa ke semasa dalam keadaan terbiar.

Dari segi keselamatan pula, pemacu keras itu didatangkan dengan perlindungan maklumat (PI) untuk melindungi data-in-flight iaitu pilihan pengekodan bersendiri agar data-data sentiasa selamat.

Gabungan ciri-ciri tersebut membolehkan para pembina sistem dan pengguna menyampaikan sistem pelayar serta penyimpanan pemacu.

Pembinaan Savvio 10K.4 amat sempurna dan disasarkan untuk kegunaan dalam persekitaran perniagaan bersaiz kecil, sederhana hinggalah perusahaan besar.

Menurut Pengarah Penyelidikan Pemacu Cakera Keras IDC, John Ryding, kemunculan Savvio 10K.4 merupakan satu peralihan dalam pemacu keras kelas perindustrian 2.5 inci oleh pelayan dan sistem simpanan OEM.

Dicuplik dari akhbar Kosmo! bertarikh 10 Mac 2010

Tiada ulasan: